Zeventig ex-Ajacieden bij jubileumduel Swart: 'Dat vind ik fantastisch'

03-07-2013 15:05

Bron: voetbalzone

Sjaak Swart, Mister Ajax, viert woensdag in het Olympisch Stadion vanaf 19.00 uur zijn 75e verjaardag met zijn derde jubileumduel ooit.

Zeventig ex-Ajacieden zijn van de partij, onder meer Johan Cruijff, Edwin van der Sar, Marc Overmars, Danny Blind, Ronald de Boer, Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder.

"Ik heb een telefoontje of tweehonderd gepleegd, uiteindelijk alle spelers gesproken, want ik moest toch weten of ze echt kwamen", vertelt Swart woensdag in gesprek met De Telegraaf. Zo komt Arie Haan met zijn vrouw en kinderen uit China, weigerde Shota Arveladze dat Swart de kosten voor de vliegreis uit Turkije voor zijn rekening nam en komt Frank Rijkaard gewoon in actie, ondanks een knieblessure.

"Dat die mensen dat doen, vind ik fantastisch", erkent Swart. "’Alleen voor jou’, zeggen ze dan. En ik heb een sms of zeventig van mensen uit heel het land, die me een onvergetelijke dag wensen." Swart traint ondanks zijn leeftijd tweemaal bij Zeeburgia en werkt met Lucky Ajax zeker veertig duels per jaar af.