Zaakwaarnemer Vermeer: "Onmenselijke druk"

25-09-2013 11:25

Bron: voetbalprimeur.nl/nieuws

Kenneth Vermeer is de laatste weken onderwerp van gesprek bij Ajax. De doelman ging enkele keren in de fout, waardoor zijn positie ter discussie is gesteld. 

Zaakwaarnemer Winny Haatrecht legt de verantwoordelijkheid voor een deel bij de Ajax-directie en Jong Ajax-trainer Alfons Groenendijk, die in zijn ogen bewust of onbewust mede verantwoordelijk zijn voor de vormcrisis van Vermeer.

"Laat duidelijk zijn dat Kenneth de ballen zelf heeft losgelaten", zegt Haatrecht in De Telegraaf. "Maar de directie en Groenendijk hebben de druk op hem tot onmenselijke hoogte opgevoerd. Ik heb wel respect voor Frank de Boer, hoe hij de door vele meningen bemoeilijkte keeperskwestie tot dusver heeft gemanaged."

Woensdag keept Jasper Cillessen in het bekerduel met FC Volendam, dat is een afspraak die al langer staat. De Boer liet eerder op het digitale thuis van de club weten niet met andere meningen over Vermeer bezig te zijn. "Ik volg die hele discussie niet omdat ik er niets mee kan. Over dergelijke zaken heb ik altijd een discussie met de overige leden van de technische staf. Ook de keeperstrainer hoort daarbij. Verder heb ik geen andere meningen nodig."