Wouters over duel met Ajax: "Je krijgt automatisch die externe motivatie"

26-09-2012 10:50

Jan Wouters gelooft erin dat zijn team woensdag voor de wedstrijd tegen Ajax extra gemotiveerd is. Volgens de trainer van FC Utrecht zullen de Domstedelingen automatisch beschikken over externe motivatie. Dat vertelde de oefenmeester in gesprek met De Telegraaf.

"Je krijgt automatisch die externe motivatie mee", begon Wouters zijn uitleg. "Als je tegen Ajax moet, hoor je overal waar je loopt dat die pot gewonnen moet worden. Het is logisch dat er hier meer sentimenten leven dan in Amsterdam. Want als je als Ajax de meest geliefde club van het land bent, dan ben je automatisch ook de meest gehate. Krijg je veel sympathie, dan krijg je er vanzelf ook veel jaloezie bij."

"Het is misschien gevaarlijk om dat hier te zeggen, maar ik sta er zelf neutraal in. Mijn negatieve gevoel (over zijn ontslag als Ajax-trainer in maart 2000, red.) is weg, ik krijg nu óók een warm gevoel bij Ajax. Daar ben ik volgroeid tot de speler die ik kon worden", zo besloot de oud-voetballer zijn verhaal.