Vink blij met derde Ajax - Twente op rij

26-09-2012 10:18

Pieter Vink (PROSHOTS)Pieter Vink is opnieuw aangesteld om het duel Ajax - FC Twente in goede banen te leiden. De scheidsrechter is blij met zijn 'abonnement' op het topduel.

Vinkn zal komende zaterdag net als de voorgaande twee seizoenen het duel tussen beide topclubs leiden. "Ik heb er een abonnement op. Maar ik ben er hartstikke blij mee", aldus Vink tegen De Telegraaf. "Dit zijn wedstrijden waar druk op staat en daar houd ik van."

"Twee jaar geleden heb ik ook de fantastische ontknoping om het landskampioenschap in de ArenA mogen meemaken. Ajax-FC Twente en FC Twente-Ajax zijn de laatste jaren echte topduels", vervolgt de leidsman tegen de ochtendkrant.

Vink denkt dat de KNVB weer bij hem is uitgekomen door zijn stijl en goede prestaties. "Ik neem aan dat het verleden meespeelt. Ajax en FC Twente zijn twee voetballende ploegen, die een hoog tempo hanteren. Ik sta wel bekend als een scheidsrechter die lekker mannelijk laat voetballen. Misschien vraagt dat duel om een scheids als ik."