Vermeer: 'Vorig jaar heb ik een hoop punten gepakt'

23-09-2013 16:35

Bron: elfvoetbal.nl/nieuws

De meest besproken persoon van het afgelopen speelweekend is ongetwijfeld Kenneth Vermeer. De doelman kreeg ladingen kritiek te verwerken, nadat hij gisteren de bal niet klemvast kreeg in de kraker tussen PSV en Ajax.

De gastheren kwamen daardoor via Tim Matavz wel erg gemakkelijk op een 1-0 voorsprong. "Dit zijn de moeilijkste momenten uit mijn carrière, ja. Dat kun je wel zeggen", reageerde de sluitpost van de hoofdstedelingen tegenover De Telegraaf.

"Na de 1-0 geloofde ik nog in onze kansen, maar nadat de 2-0 viel, ik wil niet zeggen dat we het lieten lopen, was het geloof weg. Bang dat dit me de kop gaat kosten, ben ik niet. En zolang de trainer niks heeft besloten, kan ik er niks over zeggen. Dus angst? Nee, die heb ik niet. Of ik tegen Go Ahead Eagles speel, moet je aan de trainer vragen."

Algemeen wordt aangenomen dat reservedoelman Jasper Cillessen de post onder de lat gaat innemen. Al zou hij sowieso reeds woensdagavond onder de lat staan, als Ajax in het bekertoernooi FC Volendam ontvangt. Vermeer zocht naar een verklaring voor zijn optreden. "Het is zuur. Ik heb ermee om te gaan en moet verder. Hoe ik dit verwerk? Zoals ik het altijd doe."

"Ik kan het helaas niet meer terugdraaien. En als ik een verklaring had gehad, zou het niet meer gebeuren. Ik heb wel in betere fases gezeten, natuurlijk. Je weet dat iedereen in het seizoen mindere momenten heeft. En dit is mijn mindere fase. Normaal gesproken kom ik hier beter uit", aldus de doelman tegenover de wakkere ochtendkrant.

"De kritiek is niet nieuw. Die is er altijd op me. Ik loop al een tijdje mee en het is nooit perfect. Vorig jaar heb ik een hoop punten gepakt, dat klopt. Maar daarvoor was ik ook het mikpunt. Daar ben ik aan gewend en het doet me niet zoveel."