Van Rhijn: 'Een duidelijke schwalbe, tja daar staan ze om bekend hè'

19-09-2012 21:10

https://static2-voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2012/9/rhiijn58522000.jpgRicaro van Rhijn baalt van de strafschop die Borussia Dortmund versierde tegen Ajax. Mario Götze ging makkelijk naar de grond na een duel met de verdediger en de scheidsrechter wees naar de stip. Kenneth Vermeer keerde de elfmetertrap van Mats Hummels, maar kon niet voorkomen dat Robert Lewandowski enkele minuten voor tijd het duel alsnog in het voordeel van de Duitsers besliste: 1-0.

"Götze speelde de bal iets te ver voor zich uit, viel toen tegen mij aan en liet zich slim vallen. De scheidsrechter werd goed gefopt. Een duidelijke schwalbe, tja daar staan ze om bekend hè", vertelde Van Rhijn tegen NUsport. Van Rhijn is mede door de nederlaag gematigd tevreden over zijn debuut in de Champions League. "Het is een volgende droom die uitkomt. Een schitterende ervaring waar ik veel van moet leren."

"Ik had vooral in het begin moeite met het tempo, ze hebben ook heel goede aanvallers", erkende Van Rhijn in gesprek met het weekblad. "Verdedigend ging het na rust beter, maar aanvallend vond ik mezelf heel matig. Ik heb geen goede voorzet gegeven. Op dat vlak moet ik echt meer gaan brengen. Ik moet zorgen dat ík eroverheen kom in plaats van dat zij dat doen. Ik moet zelf meer initiatief nemen en dan moeten anderen mijn plek overpakken. Daar moeten we op de training flink mee aan de slag."