Van der Hart: 'Niet zielig lopen doen'

21-06-2013 13:48

Bron: Sport Amstelveen

JAAR OM TE ACCLIMATISEREN - Mickey van der Hart maakte afgelopen jaar de overstap van de jeugd van Ajax naar het eerste elftal, waar hij derde keeper werd. Door een scheurtje in zijn meniscus stond Van der Hart lang aan de kant en maakte hij nog niet zijn debuut voor het eerste elftal. 'Ik richt me op het volgende seizoen', klinkt Van der Hart positief in gesprek met Sport Amstelveen.

In een wedstrijd met Nederland o19 ging het mis voor Van der Hart. In een wedstrijd tegen Kroatië bleven de noppen van Van der Hart vast staan in het gras terwijl zijn knie naar binnen knakte. Het gevolg: beschadiging aan de binnenste meniscus en einde seizoen.

 'Het is zuur dat ik daardoor zo lang geblesseerd was, en dat ik tegen PSV en Heerenveen niet op de bank kon zitten. Maar ik wil daar niet zielig over doen. Ik kan daar wel moeilijk over doen, maar dat verandert niks aan dat scheurtje. Ik heb dit seizoen twee keer op de bank mogen zitten en ik zie dat als bonus. Bovendien stond ik iedere dag op het veld met Kenneth Vermeer en Jasper Cillessen, twee hele goed keepers.'

'Ondanks dat de titel niet voelde als 'mijn titel', heb ik er toch een bijdrage aan kunnen leveren op het trainingsveld denk ik', geeft Van der Hart aan in Sport Amstelveen. Het volledige interview met de talentvolle keeper is te lezen via de digitale versie of de papier versie van Sport Amstelveen. Foto: Black Bath Towel Photographers