Schöne: "Met Ajax komen we alleen voor de winst"

18-08-2012 14:22

Schöne: Lasse Schøne maakte deze zomer de overstap van NEC naar Ajax. Dit weekeinde neemt hij met de Amsterdamse club op tegen zijn voormalige werkgever. De middenvelder weet dat alleen de overwinning telt.

"Ik zit bij een nieuwe club, in nieuwe omstandigheden. Ik kan niet zeggen wie nu mijn concurrent is. Ik kan immers op allerlei posities uit de voeten. Hoezeer ik ook een fijne tijd heb gehad bij NEC, die sentimenten tellen nu even niet. Met Ajax komen we alleen voor de winst", aldus Schøne in gesprek met Dagblad De Gelderlander.
 
Schøne heeft in totaal vier seizoenen gevoetbald bij NEC en groeide daar uit tot publiekslieveling. Deze zomer besloot hij transfervrij te vertrekken naar Ajax, waar hij tot medio 2015 onder contract staat. Hiervoor speelde de Deens international voor sc Heerenveen en De Graafschap.