RKC verrast met Dennis Rommedahl

03-06-2013 16:04

Altijd mijn Ajax/Bron: parool.nl/sport

Oud-Ajacied en voormalig PSV'er Dennis Rommedahl keert terug in de Eredivisie. De Deense flankspeler speelt volgend seizoen bij zijn oude club RKC Waalwijk. Hij tekende voor twee seizoenen in Brabant. Dat meldt RKC op zijn website. De 124-voudig international van Denemarken speelde in het verleden ook voor NEC.

De 34-jarige Deense aanvaller heeft in Waalwijk een contract voor twee seizoenen ondertekend en keert, na vijftien jaar te zijn weggeweest, terug in het Mandemakers Stadion. 'Het is prachtig dat Dennis na vijftien jaar terugkeert bij RKC. Met zijn kwaliteiten en ervaring voegt hij echt iets toe aan het team', stelt manager technische zaken Janus van Gelder van RKC.

'Ik wilde, ondanks interesse uit het buitenland, graag weer terug naar Nederland. Ook vind ik het belangrijk dat ik na mijn actieve carrière wellicht een andere functie bij RKC kan vervullen. Maar eerst hoop ik met al mijn ervaring iets extra's aan het team te kunnen toevoegen', aldus Rommedahl.