Reserve Janssen: "Hier ben ik niet blij mee"

12-08-2012 22:27

Theo Janssen and Mark van BommelTheo Janssen was niet te spreken over de reserverol die hij bij Ajax vertolkte in de competitiewedstrijd tegen AZ (2-2).

De middenvelder moest toekijken hoe trainer Frank de Boer de voorkeur gaf aan een middenveld met Thulani Serero, Vurnon Anita en Siem de Jong. Pas in de slotfase kwam Janssen binnen de lijnen. "Het mag duidelijk zijn dat ik hier niet blij mee ben. Dit doet pijn."

"We stonden op een gegeven moment met 1-2 achter en dan zie je anderen invallen. En dan te bedenken dat mijn grootste concurrent Christian Eriksen er nog niet eens bij was vandaag. Ik had mijn veters al los toen ik alsnog moest gaan warmlopen", aldus Janssen tegenover Voetbal International.

Een transfer naar Vitesse lijkt aanstaande, maar de middenvelder wil nog niet te ver vooruitkijken. "Wat ik nu hoop, doet er niet toe. Ik heb nog geen persoonlijk akkoord en bovendien moeten de clubs er eerst gezamenlijk uit komen. Hoe graag wil Ajax dat ik blijf? Dat is de vraag."