Nieuwe PSV-coach Cocu: Laten we realistisch zijn

13-05-2013 16:44

Phillip Cocu zegt toe te zijn aan zijn nieuwe functie als hoofdtrainer van PSV. De oud-international tekende een contract voor vier jaar bij de club uit Eindhoven.

undefined

Mijn ontwikkeling als coach is vergelijkbaar met die ik vroeger als speler heb ondergaan. Stap voor stap kom ik hogerop. Het is voor mij heel goed geweest om een jaar met de jeugd te werken. Dit is het juiste moment om verder te gaan."

"Ik heb er vooral over nagedacht of ik me voldoende heb ontwikkeld om nu deze functie te gaan vervullen. Ben ik er klaar voor? Voor mijn gevoel ben ik dat. Verder paste mijn visie bij die van PSV. Daarom konden we er zonder problemen uitkomen."

Realistisch zijn

Cocu sprak voorzichtige woorden over het komende seizoen. "Duidelijk is dat er veranderingen in de selectie komen. Welke is nog niet helemaal duidelijk. Natuurlijk willen we meedoen om de prijzen, maar het inpassen van nieuwe spelers kost tijd. Datzelfde geldt voor het laten doorstromen van de jeugd. Laten we daarom vooral ook realistisch zijn. We willen iets gaan neerzetten voor de langere termijn. Jonge spelers zullen daarin een grote rol spelen."

Cocu wil in de opleiding verder samenwerken met andere oud-spelers. Mark van Bommel behoort daar zeker toe. Cocu hoopt ook op medewerking van bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooij en André Ooijer.