'Mourinho heeft Abramovich gevraagd om Sneijder aan te trekken'

16-06-2013 13:20

Wesly Sneijder staat onwelwillend tegenover een vertrek bij Galatasaray, maar daar heeft José Mourinho naar verluidt maling aan.

Britse tabloids schrijven zondag dat de middenvelder met ingang van komend seizoen tot de selectie van Chelsea moet gaan behoren. Mourinho wil dat de Nederlander per se wordt aangetrokken.

"Mourinho heeft Roman Abramovich gevraagd om Sneijder aan te trekken", zo laat een bekende uit de omgeving van Mourinho zogenaamd aan de Daily Mail weten. Mourinho kent Sneijder uit hun gezamenlijke en succesvolle periode bij Internazionale en zou de ex-speler van onder meer Ajax en Real Madrid derhalve voor drie seizoenen naar de ambitieuze club uit West-Londen willen halen.

Sneijder tekende in januari een contract voor drieënhalf jaar in Europees Istanbul en hij is niet van plan om de club al na een halfjaar vaarwel te zeggen. "Ik heb destijds goed nagedacht en een beslissing genomen", zei Sneijder zaterdag in Milliyet. “Ik wilde een nieuwe cultuur en een nieuw land leren kennen. Galatasaray had hoge verwachtingen van mij en dat kan ik niet zomaar vergeten. Ik ben de club nog veel verschuldigd. Ik heb een goede band met Mourinho, maar ik kan het de fans toch niet aandoen om nu alweer weg te gaan? Ik houd van Istanbul."