Moisander: "Ik heb alle vertrouwen in de jongens die naast mij kunnen spelen"

29-09-2013 16:51

soccernews.nl/news

Niklas Moisander heeft vooralsnog geen voorkeur voor een partner naast hem in het centrum van de defensie van Ajax.

Op dit moment is Stefano Denswil de man naast de Fin, terwijl trainer Frank de Boer meerdere opties heeft.

"Wie mijn nieuwe partner ook is, wij gaan dat met zijn tweeën zo goed mogelijk proberen in te vullen, zo simpel is het. Ik heb alle vertrouwen in de jongens die naast mij kunnen spelen. De afgelopen weken was dat Stefano Denswil. Met Joël Veltman heb ik vorig seizoen natuurlijk al een duo gevormd, maar hij is nu herstellende van een knieblessure. En dan hebben we ook Mike van der Hoorn nog. Genoeg opties", zegt Moisander op de website van Ajax.

"Het belangrijkste zal zijn om snel goede afspraken te maken en automatismen te ontwikkelen. Van elkaar weten wat je in welke situatie gaat doen. En vertrouwen uitstralen naar elkaar", zei de zondag 28 geworden verdediger. Het had overigens weinig gescheeld of Moisander was in zijn jonge jaren teruggekeerd naar Finland. Hij raakte namelijk in de jeugdopleiding van Ajax destijds geblesseerd en kwam niet aan spelen toe. Eenmaal fit veranderde die situatie nauwelijks.

"Een ander had het misschien mentaal niet kunnen opbrengen en was teruggegaan naar Finland. Ik stond er ook voor het eerst alleen voor. Mijn tweelingbroer Henrik, met wie ik als zeventienjarige naar Ajax was gekomen, ging wel terug naar huis. Dat maakte het er niet gemakkelijker op voor mij", aldus de international, die uiteindelijk naar PEC Zwolle ging en daarna nog naar AZ. "Als ik daar geen transfer naar AZ had afgedwongen, was het echt einde verhaal geweest voor mij in Nederland. Dan was ik alsnog teruggegaan naar Finland."