Mister Ajax nodigt tachtig oud-spelers uit

20-06-2013 15:28

Bron: Ajax.nl

Sjaak Swart, beter bekend als 'Mister Ajax', zal op zijn 75e verjaardag in het zonnetje worden gezet wanneer hij het middelpunt is van een erewedstrijd. Swart heeft maar liefst tachtig oud-spelers uitgenodigd om zijn feest bij te komen wonen. Zodoende hoopt hij 'de geschiedenisboeken in te gaan.'

De oud-speler van Ajax heeft veel zin in het evenement. 'Werelds toch, dat er op je 75e verjaardag een erewedstrijd voor je wordt georganiseerd. Geen oud-speler die dat kan zeggen. Of ik hiermee de geschiedenisboeken in ga? Ik hoop het. Het is uniek en heel bijzonder.'

Mister Ajax speelt, in tegenstelling tot veel leeftijdsgenoten, nog steeds wedstrijden met Lucky Ajax en krijgt maar geen genoeg van het voetbal. 'Ik kan me voorstellen dat jongens na hun carrière zoiets hebben van: zo, nu heb ik wel genoeg van dat voetbal. Ikzelf heb dat nooit gehad. Ik ben verslaafd aan het spelletje.'

 De erewedstrijd zal op 3 juli om 19:00 uur van start gaan in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Kaarten zijn verkrijgbaar via de clubsite.