‘Lastig, beslissen over jongens met wie ik vroeger in de kleedkamer zat’

01-10-2013 13:02

Bron: voetbalzone.nl

Edwin van der Sar bleef tot op late leeftijd onder de lat staan bij Manchester United en bleef tot en met het einde van zijn actieve carrière op topniveau presteren, maar zette twee jaar geleden toch een punt achter zijn keepersloopbaan. De nu 42-jarige Van der Sar vond bij Ajax een nieuwe uitdaging.

De voormalig doelman is in Amsterdam aan de slag gegaan als directeur marketing en geeft aan nog vrijwel dagelijks verwonderd rond te kijken bij de club die hij als speler diende tussen 1990 en 1999. “Dat er zo veel gebeurt bij een club, is veel meer dan ik voor mogelijk had gehouden”, liet Van der Sar weten in het programma Derksen &... Volgens de oud-international is Michael Kinsbergen ‘eigenlijk gewoon algemeen directeur’ bij Ajax.

Net als directeur voetbalzaken Marc Overmars leert Van der Sar veel van de beleidsbepaler. “Ik zou de plek van Kinsbergen later eventueel over kunnen nemen, als ik het dan nog leuk vind en dat vind ik momenteel.” De voormalig goalie heeft ondervonden dat er veel komt kijken bij het runnen van een club, al ziet hij ook de nadelen van zijn mogelijk toekomstige functie. “Het zal lastig zijn als ik straks eventueel harde beslissingen moet nemen over jongens met wie ik vroeger in de kleedkamer heb gezeten, maar dat moet.”