Krol: 'Gevleid dat hier de kranten er vol van staan'

15-09-2013 17:05

Bron: VI

Ruud Krol staat er zeker open voor om aan de slag te gaan als bondscoach van Tunesië. Maar de oud-international wacht nog op een toenadering.

De naam Krol werd in de Tunesische media naar voren geschoven als een van de belangrijkste kandidaten voor de vacature die is ontstaan na het vertrek van Nabil Maaloul. Maar officieel weet de oud-international van niets.

'De kranten hier staan er vol van, maar ik ben zelf nog niet benaderd', zegt Krol, die in Tunesie werkzaam is bij de topclub CS Sfaxien. 'Wel is mijn club gevraagd of ze willen meewerken. Maar ik heb officieel nog niet gesproken met de bond.'

'Misschien is dat ook in verband met onze Afrika Cup-wedstrijd van vanavond', refereert Krol aan het duel met Étoile du Sahel in het kader van de CAF Confederations Cup voor clubs. 'Ze wachten misschien daarop.'

Dubbelfunctie

De interesse, al dan niet concreet, streelt Krol. 'Ik ben gevleid dat de kranten hier er vol van staan. Het schijnt dat de presidenten van de bond en de club elkaar hebben gesproken, maar ik weet niet wat ze hebben besloten.'

Krol ziet het zitten aan de slag te gaan als bondscoach van Tunesië, dat door de sanctie voor Kaapverdië onverwacht weer kans maakt op een WK-ticket. De Adelaars van Carthago kunnen via een play-offs een van de vijf beschikbare plaatsen winnen.

'Ik heb er wel oren naar', aldus Krol, die echter ook zijn voorwaarden heeft. 'Ik zou niet alleen voor twee wedstrijden doen. Dat is te kort dag, en dan kan ik niets veranderen. En twee jobs samen gaat ook niet. Je moet je focus houden op één ding. Dat kan lastig zijn als je ook spelers moet bekijken.'