Koeman: 'Ik zie leiden Oranje als allerhoogst haalbare'

11-07-2013 12:48

Bron:  AD Sportwereld

De KNVB heeft Ronald Koeman nog niet officieel benaderd om na het WK in Brazilië bondscoach te worden. 'Maar links- en rechtsom is er hier en daar natuurlijk wel eens iets over gezegd', is de coach van Feyenoord eerlijk. 'Wat dat betekent? Concreet speelt er niets, maar mensen komen elkaar tegen. Zaakwaarnemers, vrienden. Je weet hoe dat gaat...'

Als Bert van Oostveen straks officieel aanklopt in de Kuip, zal Koeman waarschijnlijk toehappen. 'Ik zie het leiden van Oranje als het allerhoogst haalbare. Maar ik heb ook de wens om nog eens in Engeland te werken. Ik las dat de KNVB drie of vier kandidaten heeft voor de functie van bondscoach. Andere namen? Geen idee eigenlijk.'

En dan met een brede grijns en een knipoog: 'Misschien Cor Pot. Al zal dat na zijn uitlatingen (Pot bekritiseerde in deze krant Louis van Gaal, red.) niet meer zo zijn. Nee, serieus: ik weet het ook niet.'

Op de vraag of de internationals van Feyenoord nog veel van hem kunnen leren, is Koeman duidelijk. 'Neem alleen al het feit dat ze te veel van elkaar accepteren. Bij een rondootje stond Erwin Mulder in het midden. Ze waren al bij tachtig balcontacten en hij bleef het maar leuk vinden. Ik had iemand al lang een kegel gegeven. Dat heeft mijn selectie te weinig.'