'Klopp-vriend' De Boer: 'Liever dat een Nederlander die prijs wint'

25-05-2013 16:24

Altijd mijn Ajax/ Bron: voetbalzone.nl

kijkt uit naar de Champions League-finale tussen Bayern München en Borussia Dortmund, zaterdagavond op Wembley. Ondanks zijn vriendschap met Dortmund-trainer Jurgen Klopp, hoopt de coach van Ajax dat het belangrijkste Europese clubtoernooi door der Rekordmeister wordt gewonnen

De Boer hoopt namelijk datArjen Robben als winnaar van het veld stapt. "Maar als Arjen niet bij Bayern had gespeeld, was ik voor Dortmund geweest", stelt De Boer in gesprek met de NOS. "Ik ben bevriend met Klopp."

"Maar ik ben ook chauvinistisch en dan heb ik liever dat een Nederlander die prijs wint", claimt De Boer, die de trofee zelf in 1994/95 op zijn naam schreef. "Ik hoop natuurlijk dat Arjen speelt, hij zit in een goede fase en het lijkt erop dat hij gaat starten. Ik gun hem die beker het meest."