Hans Kraay junior: 'Ik begrijp de commotie niet'

11-09-2013 16:30

Bron: VI

Hans Kraay junior heeft met verbazing gereageerd op de ontstane commotie rond zijn interview met Louis van Gaal. Na afloop van de interland tegen Estland hadden de twee een merkwaardig gesprek. De KNVB reageerde geërgerd op de manier van werken van SBS6 en diens verslaggever.

Hans Kraay zou de bondscoach 'totaal gestoord' hebben genoemd. "Mijn quote waaraan gerefereerd wordt, is niet recent", reageert Kraay junior tegen AD Sportwereld. "Vanaf het moment dat Louis van Gaal bondscoach is, heb ik me bij VI TV bewust altijd op de vlakte gehouden. Ik zal geen koffie met hem gaan drinken, maar respecteer hem zeer als trainer. Heel veel spelers en oud-spelers zijn enorm lovend over hem, dat is niet voor niets."

"Om eerlijk te zijn, begrijp ik de commotie niet zo", vervolgt de verslaggever. "Mijn manier van interviewen is volgens mij niet anders dan eerder met Van Basten of Van Marwijk. Alleen reageert Louis er anders, alerter, scherper, impulsiever op. Ik ben niet op zoek naar iets, het ontstaat gewoon. Wat dat betreft is het juist heel eerlijke televisie."