Frank de Boer: 'Ik volg de discussie over Vermeer niet'

25-09-2013 11:04

Bron: AD Sportwereld

Alle ogen in de Arena zullen vanavond gericht zijn op Jasper Cillessen die namens Ajax onder de lat staat tegen FC Volendam. De afspraak dat de reserve-doelman van de Amsterdammers in het bekertoernooi keept, staat al langer. Nu eerste man Kenneth Vermeer in een vormcrisis verkeert, geldt het bekerduel mogelijk als een generale 'repetitie' voor de competitiewedstrijd tegen Go Ahead Eagles.

Frank de Boer zal na het bekerduel een beslissing nemen over zijn keepers. 'Ik volg die hele discussie niet omdat ik er niets mee kan. Over dergelijke zaken heb ik altijd een discussie met de overige leden van de technische staf. Ook de keeperstrainer hoort daarbij. Verder heb ik geen andere meningen nodig', liet de trainer weten op de Ajax-website.

Wel geeft De Boer vanavond rust aan Kolbeinn Sigthórsson, Bojan Krkic en Nicolai Boilesen. Lesly de Sa, Tobias Sana en Ruben Ligeon behoren wel tot de wedstrijdselectie. 'Er komt een heel zware periode aan. We moeten daarom zorgvuldig met onze spelers omgaan. Bovendien biedt het iemand als De Sa de mogelijkheid om dit keer deel uit te maken van de wedstrijdselectie. Lesly is een echte buitenspeler, en daar lopen we momenteel niet van over.'