Fischer denkt dat het bij Ajax tussen de oren zit

26-09-2013 12:37

Bron: voetbalprimeur.nl/nieuws

Viktor Fischer heeft ondanks de dramatische vorm waarin Ajax verkeert vertrouwen in de toekomst. De buitenspeler viel woensdag in tijdens het bekerduel met FC Volendam (4-2).

Met wedstrijden tegen Go Ahead Eagles en vooral AC Milan wordt het er de komende week niet makkelijker op voor Ajax. Volgens Fischer ligt het slechte spel van de afgelopen periode niet aan een gebrek aan kwaliteit. "Als je het mij vraagt zit het tussen de oren", zegt hij tegen AT5. "Het is belangrijk dat we het vertrouwen in onszelf terugkrijgen. Dan ga je weer een goed Ajax zien."

"Dat we spelers zijn kwijtgeraakt is voor mij geen excuus. We moeten sterk zijn en blijven werken, dat is het belangrijkste. Het gaat om het geloof in onze eigen kwaliteiten. Die hebben we wel, alleen lijkt het op dit moment een beetje weg", aldus Fischer, die ook een positief punt zag aan de moeizame zege op Volendam. "We scoren vier keer, dat moeten we meenemen."

"Het is op het moment even zoeken. Zoeken naar wie de verantwoordelijkheid gaat nemen. Dat moeten niet twee spelers zijn, maar meer spelers. Dan komt het zeker weer. Het kan zijn dat we zaterdag al een goede wedstrijd spelen. Of dinsdag. Maar ik kan je verzekeren: die komt. Dan zal je weer een goed Ajax zien. Mijn eigen spel vond ik (tegen Volendam) al een stuk beter dan wat ik de afgelopen wedstrijden heb laten zien. Dat is voor mij heel belangrijk. Er komt een goede periode aan, denk ik."