Fischer: 'Astronaut zou wel leuk zijn'

20-06-2013 15:06

Bron: elfvoetbal.nl/nieuws

"Met Deens, geschiedenis en Engels ging dat wel goed, maar met wiskunde en scheikunde was het wat minder. Al met al was ik niet echt slecht op school, maar ook niet echt goed." Dat vertelt de 18-jarige aanvaller van Ajax in Panna!. Het nieuwe voetbalmagazine, speciaal voor kinderen tussen 7 en 14 jaar, ligt vanaf vandaag in de winkelschappen en is tot stand gebracht door de redactie van ELF Voetbal Magazine.

De Deense international komt in een vier pagina-interview aan het woord over de meest uiteenlopende onderwerpen. Wat hij zou willen worden als hij geen profvoetballer was geworden? Astronaut of politieagent? "Astronaut zou wel leuk zijn, maar over andere beroepen heb ik niet zo veel nagedacht. Ik wilde altijd al voetballer worden. Politieagent zeker niet!"

Als kind was hij niet de meest voorbeeldige jongen. "Ik ging vroeger regelmatig belletje lellen enzo met mijn vrienden. Soms werd ik dan gepakt. Dat is het gevaarlijke aan dat soort dingen. In de klas praatte ik ook de hele tijd. Soms werd dat een beetje te veel voor de leraren. Dan kreeg ik te horen dat ik wat minder moest praten."

In Panna! komt Fischer, afgelopen seizoen goed voor tien treffers, tegenover ELF Voetbal-medewerker Sam van Raalte ook aan het woord over zijn gastgezin, zijn mening over trainer Frank de Boer, zijn gevoel over de terugzetting naar het tweede elftal en over groente met kip. En is Fischer zenuwachtig? En in welk land wil hij over enkele jaren graag spelen?