Duel met Ajax komt nog te vroeg voor Heerenveen-aanwinst Pappa

01-09-2012 14:11

Duel met Ajax komt nog te vroeg voor Heerenveen-aanwinst PappaMarco Pappa kan zondagmiddag nog niet in actie komen, wanneer zijn nieuwe club sc Heerenveen in eigen huis aantreedt tegen Ajax. De 24-jarige aanvaller maakte vrijdag de overstap van Chicago Fire naar de club uit Friesland, maar is nog niet speelgerechtigd.


"Eerst moeten alle papieren in orde gemaakt worden", legde Pappa uit op het digitale thuis van sc Heerenveen. "Tegen ADO Den Haag (zaterdag 15 september, red.) hoop ik er bij te zijn, maar dat beslist de trainer. Zondag zit ik als supporter in het stadion. Ik ben benieuwd naar de sfeer in het stadion."
 
De Guatemalaan had tot voor kort nog niet verwacht dat hij nu al speler zou zijn van Heerenveen. Het was aanvankelijk de bedoeling dat hij pas in de winterstop over zou komen. De club van trainer Marco van Basten had echter dringend behoefte aan versterkingen, waardoor de transfer een halfjaar werd vervroegd.
 
"Ik was er voor die tijd nog van uit gegaan dat ik pas volgend jaar naar Heerenveen zou komen. Maar ach, zo gaat het soms in het leven als voetballer. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Ik ben heel blij dat ik hier nu al ben. Ik wilde graag komen. Ik heb veel zin om mijn teamgenoten te ontmoeten, en mijn eerste wedstrijd te spelen. Ik ga mijn best doen voor het team."

L