Duarte na pittige start: "Een kwestie van wennen"

29-09-2013 17:01

Bron: voetbalprimeur.nl/nieuws

Lerin Duarte heeft zijn eerste maand bij Ajax achter de rug. De middenvelder, aangetrokken als vervanger van Christian Eriksen, merkt dat het aanpoten is, maar maakt zich nog geen enkele zorgen over een goede afloop.

"Het is sowieso pittiger dan bij Heracles, maar dat wist ik vooraf", zegt Duarte tegen NUsport. "Dat we al twee keer met 4-0 verloren hebben is wel zuur. Tegen Barcelona kan dat nog, maar tegen PSV hebben we het zelf verpest."

"Het gaat nu wat moeizaam, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Hopelijk zaterdag tegen Go Ahead Eagles al. Ik heb gezien hoe deze ploeg kan voetballen als de vorm er is. Dat moeten we dus weer terug zien te krijgen."

Vol op de aanval

Zaterdag komt de ploeg uit Deventer op bezoek, maar stiekem kijkt men in Amsterdam al naar de naderende Champions League-wedstrijd tegen AC Milan. Duarte verwacht dat zijn ploeg er dinsdag vol op kletst.

"Ajax speelt thuis altijd vol op de aanval, dus ook tegen Milan. En daarna krijgen we Celtic", blikt de 23-jarige voetballer vooruit. "We gaan in deze poule voor de derde plaats, maar de tweede plek zou natuurlijk mooier zijn."

Type Ajax-speler

Met voorganger Eriksen wordt Duarte nauwelijks vergeleken, zo merkt hij. "Ik heb daar de afgelopen weken eigenlijk weinig mensen over gehoord. Dat speelde meer in de periode voordat ik hier tekende, ik heb me daar zelf nooit echt mee bezig gehouden."

"Ik moet gewoon mijn eigen spel spelen en zo snel mogelijk op het juiste niveau komen. Ik denk dat ik dit niveau aankan en ook als type speler goed bij Ajax pas. Ik ben iemand die graag vooruit voetbalt en dat geldt ook voor deze club. Het is een kwestie van wennen, maar het gaat de goede kant op", aldus Duarte.