De Sa: 'Ik heb keihard gewerkt en het heeft me al tot hier gebracht'

29-09-2013 16:29

Lesley de Sa kende zaterdagavond een bevredigend debuut in de Eredivisie. De rechtsbuiten presteert goed bij Jong Ajax en werd door Frank de Boer beloond met een basisplaats in het eerste, voor de thuiswedstrijd tegen AC Milan. De Sa was in de eerste helft redelijk anoniem, maar leverde na rust 'anderhalve assist' en maakte zijn eerste doelpunt voor het Amsterdamse vlaggenschip.

De twintigjarige dribbelaar is dit seizoen langzaam opgeschoven in de pikorde en zegt dat hij nooit heeft nagedacht over een tussentijds vertrek. "Ik wilde per se blijven", zegt De Sa tegen NUsport. "Ik geef niet snel op, heb keihard gewerkt en het heeft me al tot hier gebracht. Ik kijk van wedstrijd tot wedstrijd. Ik ga dit seizoen uit van Jong Ajax, doe steeds mijn best en dan moeten we maar zien of ik meekan."

De Sa mag door zijn goede spel hopen op een basisplaats tegen AC Milan, aankomende dinsdag in de groepsfase van de Champions League. De Boer haalde de rechtsbuiten twintig minuten voor tijd naar de kant en leek De Sa te willen sparen voor het aankomende duel van Ajax. Bojan Krkic staat voorlopig buitenspel wegens een hamstringblessure.