De Sa hoopt op speeltijd tegen AC Milan

01-10-2013 12:52

Bron: AD Sportwereld

Frank de Boer heeft Danny Hoesen toegevoegd aan zijn wedstrijdselectie voor vanavond. De spits vervangt Bojan Krkic, die tegen Go Ahead Eagles zijn hamstring verrekte. De aanvaller krijgt vandaag een mri-scan en zal dan naar Barcelona afreizen om daar te revalideren.

Lesley de Sa is er weer bij en mag hopen op zijn Champions League-debuut. De rechtsbuiten had zaterdag tegen Go Ahead Eagles een belangrijk aandeel in de zege met een goal en assist. Een andere optie is dat Lasse Schöne als verkapte rechtsbuiten start.

De Sa zag de afgelopen zomer de ene na de andere aanvaller vertrekken. 'Ik wilde per se blijven. Ik dacht: ik ga niet opgeven, ga hard knokken en zie wel waar het schip strandt. En als het echt niet lukt, kun je altijd nog verder kijken. Ik wilde me ontwikkelen. Op een gegeven moment krijg je toch de kans.'

Selectie Ajax: Jasper Cillessen, Kenneth Vermeer, Ricardo van Rhijn, Niklas Moisander, Mike van der Hoorn, Stefano Denswil, Nicolai Boilesen, Daley Blind, Christian Poulsen, Lerin Duarte, Siem de Jong, Davy Klaassen, Lasse Schöne, Lucas Andersen, Viktor Fischer, Lesly de Sa, Kolbeinn Sigthórsson, Danny Hoesen.