De Jong: "Na Oranje kijken wat er gebeurt"

29-05-2013 15:46

Siem de Jong verwacht zich tijdens het trainingskamp van het Nederlands elftal niet bezig te houden met zijn voetbaltoekomst. De aanvoerder van Ajax zei eerder open te staan voor een mooie club.

undefined

Nu voor veel clubs het seizoen erop zit, richten zij zich op de samenstelling van de selectie voor komend seizoen. De Jong denkt niet dat hij door zijn zaakwaarnemer gestoord zal worden als er wat activiteit is. "Ik denk niet dat ik er veel mee bezig zal zijn, het hangt natuurlijk ook van de club af. Ik wilde sowieso na het seizoen pas beslissen. Nu zal ik na de trip met Oranje kijken wat er gebeurt", zegt hij tegen NUsport.

Bij het Nederlands elftal, dat oefent tegen Indonesië en China, wil De Jong een goede indruk maken. "Dit is toch weer een moment om je te laten zien. Ik hoop wel dat ik speeltijd krijg", aldus De Jong. "Het is leuk dat ik er weer bij zit, ik ben er blij mee. Fysiek ben ik er na een lang seizoen wel klaar voor hoor. Ik heb nu even rust gehad."