De Boer teleurgesteld: ‘Er waren er in het begin een aantal niet aanwezig’

23-09-2012 22:17

Ajax trainer Frank de Boer is na het gelijkspel tegen ADO Den Haag (1-1) teleurgesteld over de instelling van zijn spelers. De aanvangstijd van half een is volgens De Boer geen excuus, maar toch werden de Amsterdammers pas diep in de tweede helft wakker. Tot ongenoegen van De Boer.

“We beseften pas na een uur waar het om ging”, laat de coach weten aan Eredivisie Live. “Ik had er vooraf op gehamerd dat het vandaag om instelling zou gaan. Dat was duidelijk te zien vandaag. Er waren er een aantal niet aanwezig vanaf het begin. Ik heb geprobeerd ze zo goed mogelijk voor te bereiden. Komende woensdag tegen FC Utrecht spelen we weer tegen zo'n tegenstander die hetzelfde brengt. Dan zul je er ook vanaf de eerste seconde moeten staan. Die les hebben ze hopelijk nu geleerd.”

“Het veld was dramatisch voor ons spel”, vervolgt De Boer. “Ik weet niet waar de man die het gras moest maaien deze week was, maar niet in het stadion. Misschien wel door dat gras maken we nog de 1-1, want die bal blijft lekker hangen. Maar het is niet bevorderlijk voor ons spel. Ik vind dat je bepaalde eisen aan de condities moet stellen. Het gaat mij om het voetbal. Dat was vrij moeilijk op dit veld.” Overigens trok Niklas Moisander tegenover Ajax Life het boetekleed aan. “Ik baal, want het doelpunt van ADO Den Haag was mijn schuld”, zei hij.

De Boer was positief over Christian Poulsen, die hij buiten de basisformatie had gelaten. "We spelen binnen negen dagen nog tegen FC Utrecht, FC Twente en Real Madrid. Het seizoen is nog lang. Dus ik moet soms een keuze maken. Maar laat het duidelijk zijn dat Poulsen goed inviel. Jammer dat het van hem moest komen. Ik kon er in de rust overigens wel zes of zeven wisselen."