De Boer: "Ik zag maar één ding: de wil om te winnen"

29-09-2013 17:11

soccernews.nl/news

Frank de Boer keek niet op van de ruime zege van Ajax op Go Ahead Eagles (6-0). De oefenmeester van de regerend landskampioen reageerde koeltjes op de driepunter tegenover FOX Sports.

"Ik weet welke kwaliteiten mijn selectie heeft. Ik zag maar één ding: de wil om te winnen. In de eerste helft creëerden we veel. Je weet dat je dat in de tweede helft ook gaat doen. We hebben veel druk gezet. Dit is het Ajax dat ik graag wil zien", concludeerde De Boer. Christian Poulsen speelde een belangrijke rol bij de Amsterdammers, vond De Boer. "Hij coacht andere mensen en door zijn schreeuwen gaan die anderen al harder lopen."

Kolbeinn Sigthórsson moest op de bank beginnen, maar mocht door de blessure van Bojan Krkic invallen. De Boer was tevreden met de reactie van Sigthórsson, die tweemaal scoorde. "Hij heeft het goed opgepakt. Vandaar dat ik hem ook wisselde, want we hebben hem dinsdag nodig. Bojan ligt er wel een tijdje uit verwacht ik."

Siem de Jong lijkt helemaal op de weg terug te zijn na zijn blessure. "Hij moet gewoon minuten maken, vandaar dat we hem ook hebben laten staan. Daarnaast kreeg Davy Klaassen met zijn invalbeurt ook een beloning voor het harde werken na veel blessureleed", liet de lovende De Boer weten.