Cillessen: "Ik ga nu geen basisplaats eisen"

26-09-2013 12:30

Bron: voetbalprimeur.nl/nieuws

Jasper Cillessen en Kenneth Vermeer hebben afgelopen week het sportnieuws gedomineerd. De grote vraag is of Cillessen na het bekerduel met FC Volendam (4-2) ook de competitiewedstrijd tegen Go Ahead Eagles mag keepen. Het zou betekenen dat Frank de Boer Vermeer definitief passeert.

De 24-jarige Cillessen wilde na de wedstrijd tegen Volendam niet speculeren over een vaste basisplaats. "Dat is aan de trainer. Of ik er klaar voor ben? Ja. Anders was ik niet naar Ajax gekomen", zegt hij tegen NUsport.

De goalie weet dat zijn concurrent in de media zwaar onder vuur ligt, maar wil daar zelf niet over praten. "Dat laat ik aan jullie over. Jullie maken hem tot kop van Jut. Ik vind niet dat er één zondebok moet zijn als de ploeg minder presteert."

Vrijdag moet duidelijkheid komen over de opstelling voor het duel van zaterdag. "Maar daar heb ik nu niet aan gedacht. Alleen de wedstrijd tegen Volendam zat in m'n hoofd. Daar heb ik een kater van. Je rekent niet op een verlenging. Nee, ik hoopte niet op penalty's. Hoe eerder we naar bed konden hoe beter."

Met De Boer sprak hij afgelopen week nog niet over de positie onder de lat. "Ik ben niet iemand die de deur platloopt bij de trainer. Ik wil wat het beste is voor het team. Het liefst zie ik Kenneth fantastisch presteren. Ik ga goed met hem om, we hebben nog nooit een woordenwisseling gehad."

Cillessen weet wel dat dit het moment is om in te stappen, nadat hij eerder al te horen kreeg dat de technische staf vertrouwen in hem heeft. "Klopt. Ze zien het in me zitten. Maar nee, ik ga nu geen basisplaats eisen. Ik ga nu eerst deze wedstrijd terugkijken en daarna hoor ik wel wat hij van plan is."