Cillessen: 'Ben er klaar voor'

26-09-2013 11:03

Bron: nusport.nl/voetbal

Jasper Cillessen wilde na afloop van Ajax tegen FC Volendam (4-2) niet speculeren over een eventuele vaste basisplaats.'Dat is aan de trainer. Of ik er klaar voor ben? Ja. Anders was ik niet naar Ajax gekomen.'

Over hoe hij de laatste weken zijn zwaar onder vuur liggende concurrent Kenneth Vermeer heeft gevolgd, wilde hij niet ingaan. "Dat laat ik aan jullie over. Jullie maken hem tot kop van Jut. Ik vind niet dat er één zondebok moet zijn als de ploeg minder presteert."

Cillessen verwacht vrijdag uitsluitsel te krijgen. "Maar daar heb ik nu niet aan gedacht. Alleen de wedstrijd tegen Volendam zat in m'n hoofd. Daar heb ik een kater van. Je rekent niet op een verlenging. Nee, ik hoopte niet op penalty's. Hoe eerder we naar bed konden hoe beter."
Pers

De doelman sprak nog niet met De Boer over zijn positie. "Ik ben niet iemand die de deur platloopt bij de trainer. Ik wil wat het beste is voor het team. Het liefst zie ik Kenneth fantastisch presteren. Ik ga goed met hem om, we hebben nog nooit een woordenwisseling gehad."

Toch zal Cillessen nu hopen op zijn kans. Hij bleef dit seizoen immers bij Ajax na een goed, perspectiefrijk gesprek met de trainers. "Klopt. Ze zien het in me zitten. Maar nee ik ga nu geen basisplaats eisen. Ik ga nu eerst deze wedstrijd terugkijken en daarna hoor ik wel wat hij van plan is."

Echt beu is hij de repeterende vragen van de pers nog niet. "Die krijg ik ieder seizoen, ik ben er redelijk in getraind inmiddels. Ik zeg ook niet snel iets raars, volgens mij."