Cillessen: ‘Als hij de voorkeur krijgt, ga ik naar iets anders kijken’

29-05-2013 14:58

Bron:  voetbalzone

Als Ajax het nieuwe seizoen wil ingaan met Jasper Cillessen in de selectie, moet Frank de Boer hem bevorderen tot eerste keus. De doelman uit Groesbeek speelde de voorbije twee jaar de tweede viool achter Kenneth Vermeer en nam daar genoegen mee. Nog een seizoen op de bank ziet hij echter niet zitten, geeft hij nu alvast aan. De vraag is dan ook wie De Boers nummer één straks is.

Afgaande op de laatste twee kampioensseizoenen van Ajax zal de trainer waarschijnlijk opnieuw voor Vermeer kiezen. Hij is een betrouwbare nummer één gebleken en sleepte Ajax er soms doorheen op belangrijke momenten. Pas wanneer Vermeer weggekocht wordt, zal de aandacht uitgaan naar diens back-up Cillessen. Dat realiseert ook de ex-NEC’er zich. Dat hij Vermeers plek wil hebben, staat echter vast.

“Gekscherend gezegd: clubs die de komende weken interesse tonen, stuur ik door naar de zaakwaarnemer van Kenneth. Ik wil nummer één worden. Dus ik zal gewoon aan de voorbereiding bij Ajax beginnen en weer de strijd aangaan met Kenneth. Pas op het moment dat hij de voorkeur gaat krijgen, ga ik naar iets anders kijken. Ik ben geduldig, maar ook gretig”, geeft de 24-jarige Cillessen aan het in Algemeen Dagblad