Blind: "Gelukkig krijg ik nu het vertrouwen als linksback"

26-09-2012 10:35

Blind:

Daley Blind is tevreden met zijn huidige prestaties als linkervleugelverdediger. De mandekker van Ajax begon het seizoen centraal in de verdediging, maar is na de komst van Niklas Moisander naar de linkervleugel verhuisd.

 
"Als linksback gaat het nu goed, al heb ik daar ook mindere tijden gekend", sprak Blind tegenover NUsport. "Toen Jan Vertonghen vertrok, gaf de trainer aan dat dit mijn kans was om me centraal in de ploeg te spelen. Het ging goed in de voorbereiding, dat gaf Frank de Boer ook aan. Helaas moest ik er na de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal weer uit."
 
"Dat Ajax Moisander heeft gehaald, snap ik wel. Een seizoen met alleen Toby Alderweireld en mij voor de centrale posities is te weinig. Als ze dan Moisander halen, weet je dat hij gaat spelen. Nou, dan ga ik vol voor de linksbackpositie. Gelukkig krijg ik daar nu het vertrouwen", aldus Blind.