Bergkamp hoopt ooit coach te zijn bij Arsenal

09-10-2013 10:30

NUsport

Dennis Bergkamp rekent erop dat hij ooit weer werknemer is van Arsenal. De assistent-trainer van Ajax hoopt op een zeker moment terug te keren bij de club waar hij elf jaar lang furore maakte als speler.


"Het gevoel dat Johan Cruijff heeft bij Barcelona heb ik bij Arsenal. De club zit altijd in mijn hoofd en het is mijn ambitie om op een bepaald moment terug te komen", onthult Bergkamp in gesprek met The Telegraph.

De komende jaren zal de 44-jarige Bergkamp in ieder geval nog bij Ajax op de bank zitten. "Ik kan niet echt vooruit plannen. Ik weet dat ik nog zeker drie tot vijf jaar bij Ajax ben en daarna weet ik het niet."

"Ik zie mezelf niet mijn hele trainerscarrière bij Ajax blijven. Ik word geen manager, ik ben liever onderdeel van de technische staf. Ik hou van die rol, zeker het individueel werken met de aanvallers."

Bergkamp heeft al gesproken over een comeback met andere oud-spelers. "Die willen ook graag terugkomen. Patrick Vieira en Thierry Henry bijvoorbeeld. Tony Adams is ook een belangrijke optie."