Bazoer: "Zo lang mogelijk bij eerste blijven"

12-06-2013 17:34

Bron: .voetbalprimeur.nl/nieuws

Riechedley Bazoer begint het komende seizoen in de voorbereiding bij het eerste elftal van Ajax. De zestienjarige maakte in november de veel besproken overstap van PSV naar Ajax, waardoor hij het hele seizoen geen officiële wedstrijden mocht spelen.

"Toch heb ik niet stilgezeten", zegt Bazoer op het digitale thuis van Forza Sports Group, het bedrijf dat het jonge talent begeleidt. "Ik heb me goed kunnen ontwikkelen. Bij Ajax wordt veel individueel getraind, daar heb ik super veel aan gehad. Ik heb bijna elke dag getraind om sterker en beter te worden."

In de voorbereiding sluit Bazoer aan bij het eerste, tot zijn grote vreugde. "Allereerst ben ik superblij dat ik weer in officiële wedstrijden kan voetballen. Ik heb in het afgelopen halfjaar keihard aan mezelf gewerkt en nu is het tijd om het te laten zien op het veld. Ik mag gelukkig op 24 juni beginnen bij meneer De Boer en ga daar mijn uiterste best doen om zo lang mogelijk bij het eerste te blijven."

Bazoer kijkt nu terug op een roerige periode na zijn transfer. "Het was een hele hectische periode voor mij en de familie. Ik heb na goed overleg met mijn broer en familie weloverwogen deze beslissing genomen. PSV is een fantastische club maar mijn droom is om profvoetballer te worden en mijn gevoel is dat ik die kans sneller krijg bij Ajax. Daarbij sprak het technische verhaal ons zeer aan."