Babel waarschuwt: 'Lastig, het is mij in ieder geval nog nooit gelukt'

17-09-2012 21:23

Ajax opent de zwaarste groep van de Champions League met een uitwedstrijd tegen Borussia Dortmund. Het immense Signal Iduna Park is geen onbekend terrein voor Frank de Boer. "Ik ken het stadion van een wedstrijd met Galatasaray tegen Juventus", vertelt de coach van Ajax in Trouw.

"We speelden daar omdat we van de UEFA niet in Istanbul mochten voetballen", memoreert de oud-verdediger. "Heel indrukwekkend met al die Turken uit Duitsland op die hoge tribunes." Borussia Dortmund is een ploeg zonder heel grote vedetten. "Die voetballen nog steeds bij Bayern München", weet Ryan Babel, die vorige maand TSG Hoffenheim verruilde voor Ajax. "Maar het is lastig winnen van Dortmund. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt."

De Boer ontmoette trainer Jürgen Klopp vorige week op een congres voor coaches van de UEFA. "Ik zat toevallig een paar keer naast hem", zegt de coach van Ajax. "Ik ken hem niet heel goed, maar hij laat zijn ploeg natuurlijk heel leuk voetballen. Ook Dortmund kiest voor de jeugd. Ze spelen attractief en hebben succes."