"Als Ajax wat wil, móéten we van Milan winnen"

30-09-2013 11:04

Bron: voetbalprimeur.nl/nieuws

Er zit voor Ajax nu al veel druk op de Champions League-wedstrijd tegen AC Milan. De Amsterdammers moeten dinsdagavond een zege boeken als zij het uitzicht op de achtste finales niet al voortijdig willen verliezen.

De formatie van Frank de Boer worstelt dit seizoen met een vormprobleem. Zaterdag werd weliswaar met 6-0 van Go Ahead Eagles gewonnen, maar een zege op AC Milan kan echt een ommekeer betekenen. "Klopt", beaamt Siem de Jong in gesprek met NUsport. En een overwinning is mogelijk, zo verkondigt hij.

"We hebben twee keer tegen ze gespeeld drie jaar geleden en twee keer hadden ze moeite met ons spelletje. Thuis werd het 1-1, uit wonnen we. Kijk, het is een heel ander Milan, maar dit is ook een ander Ajax. Als je nog wat wilt in Europa, móét je thuis drie punten pakken. Daar gaan we voor. Niet een beetje tegenhouden, maar er vol op gaan."

De wedstrijd in de Arena zal ongetwijfeld een aantal duels tussen Siem en Nigel de Jong opleveren. De aanvoerder van Ajax, pas net hersteld van een ingeklapte long, verwacht dat zijn lijf de pittige duels aankan. "Ik maakte vorige week een omhaal. Na afloop dacht ik: hé, wat heb ik nou gedaan? Maar ik had nergens last van. Dat was een goed teken: dat ik dat deed zonder na te denken en dat ik er daarna geen last van had."

De Jong verwacht dinsdagavond ook weer negentig minuten te kunnen spelen. "Ik denk het wel. De wedstrijden zitten kort op elkaar, maar het gaat steeds beter", aldus de aanvallende middenvelder.