'Ajax heeft optie om Bizot terug te kopen'

01-10-2013 12:01

Bron: voetbalprimeur.nl/nieuws

Ajax heeft de mogelijkheid om Marco Bizot terug te kopen van FC Groningen. De Amsterdammers bedongen die optie bij de verkoop van de 22-jarige doelman in 2012, weet Voetbal International.

Ajax deed Bizot in de zomer van 2012 voor 125.000 euro van de hand, nadat hij een seizoen aan SC Cambuur verhuurd was. Inmiddels heeft de voormalig jeugdinternational 26 Eredivisie-duels onder de lat gestaan. In Groningen heeft hij nog een eenjarig contract, maar daarin zit ook een optie voor nog eens twee seizoen opgesloten.

De plek in het doel bij Ajax is inmiddels ingenomen door Jasper Cillessen, die de teleurstellende Kenneth Vermeer vervangt. De landskampioen heeft de mogelijkheid om Bizot weer naar Amsterdam te halen, mochten zij dat nodig vinden. De keeper zelf heeft geen idee waar zijn toekomst ligt.

"Ik heb nog niet met FC Groningen gesproken over mijn toekomst", zegt Bizot tegen het weekblad. "Ik ben blij dat ik een kans heb gekregen. Binnenkort ga ik maar eens met mijn zaakwaarnemer om tafel."