'Mister Supersolo' slaat weer toe: 'Ik doe het op intuïtie'

10-06-2013 09:38

Bron: AD Sportwereld

Voor de tweede opeenvolgende keer soleerde Georginio Wijnaldum voor Jong Oranje door de vijandelijk defensie en bekroonde die soloactie met een fraai doelpunt van afstand. Gisteren het belangrijke openingsdoelpunt tegen Rusland (5-1), eerder al de 2-0 tegen tegen Duitsland

'Het lijkt erop dat ik een nieuwe specialiteit heb', aldus 'Mister Supersolo' in de nacht van JeruzalemNormaal scoor ik niet zo vaak op deze manier. Maar ik kreeg opnieuw de ruimte. En dan moet je daarvan profiteren. Hoe ik dat doe? Gewoon, op intuïtie. Zo speel ik vaak. Ik denk daar niet zo bij na. Het moment bepaalt wat ik ga doen. Ja heerlijk, dat het twee duels achtereen zo lukt.'

Het was opvallend dat Wijnaldum vanaf het begin speelde. 'Ik heb de laatste dagen flink last van mijn rug gehad. De pijn is nog steeds niet over, maar is wel minder. Daarom kon ik opnieuw spelen. Gelukkig heb ik nu weer even een paar dagen om rust te nemen.'

Door de tweede opeenvolgende zege van Jong Oranje op het EK onder 21 en het verlies van Duitsland tegen Spanje is Nederland nu verzekerd van een plaats in de halve finale. Wijnaldum: 'Dat brengt toch rust. Maar we willen meer, dat is duidelijk.'