KNVB toont respect en kiest 'Koelste Team' van Nederland

13-02-2013 12:11

ARNOUT VERZIJL / Elfvoetbal

Samen met verschillende sponsors en partners lanceerde de KNVB kortgeleden de 'Zonder Respect Geen Voetbal'-campagne. Nu de tweede seizoenshelft weer is begonnen, richt de bond zich verder op wat het voetbal vooral is: respect tonen voor elkaar, als basis voor sportief spel en veel plezier. 

Unilever, KNVB-supplier én partner in het Sportiviteit & Respect-programma, sluit zich volledig aan bij deze boodschap. Daarom kiezen Lipton Ice Tea en de KNVB, aan het eind van de tweede seizoenshelft, het 'Koelste Team' uit het amateurvoetbal. Via de KNVB-Facebookpagina www.facebook.com/knvb kunnen teams sinds 11 februari kenbaar maken waarom juist zíj het Koelste Team uit de competitie zijn. Belangrijkste vraag: hoe houden zij binnen en buiten het veld hun hoofd koel? Voor de winnaar is er een uniek vooruitzicht: het Koelste Team van Nederland gaat, onder begeleiding van juryleden Ronald de Boer en Giovanni van Bronckhorst, met Oranje naar de WK-kwalificatiewedstrijd Turkije-Nederland.

"Het is mooi dat onze partners samen met ons in actie komen om op zichtbare wijze clubs en teams te helpen en stimuleren sportief gedrag te vertonen. Wij kunnen dat gedrag belonen en ook de ex-internationals dragen hieraan hun steentje bij. Daar zijn we erg blij mee", zegt Jean Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB. Milena van Not, head of sponsoring van Unilever: "Voetbal is van ons allemaal. Samen met de KNVB willen we ons graag richten op de positieve voorbeelden in het voetbal. Daarom zetten wij met Lipton Ice Tea in op het belonen van 'koel' gedrag: hou je hoofd koel en los sportieve strijd ook op een sportieve manier op. We zijn er trots op samen met de voetbalbond op deze wijze positief gedrag te kunnen belonen en we roepen alle clubs en teams van de KNVB op om deel te nemen."