'Als je dat zegt, dan beginnen ze gelijk over Cruijff en Van Basten'

15-06-2013 17:13

Bron:  voetbalzone

Het sponsorcontract tussen Ajax en Aegon heeft tijdens de bestuurlijke crisis aan een zijden draadje gehangen.

Jan Driessen, directeur communicatie Aegon, claimt dat de spanning opliep en dat er werd gekeken naar de contractuele waarden. "Als alle aandacht uitgaat naar wat er die avond op het parkeerdek plaatsvindt, dan gaat dat af van alle inspanningen die je doet", bekent Driessen.

Het sponsorcontract met Ajax heeft Aegon veel meer gebracht dat het bedrijf had gedacht. Het heeft de verwachtingen van het bedrijf 'enorm overtroffen'. "Als je zegt dat je van Aegon bent in China, India of Brazilië: dan zegt dat heel weinig. maar als je zegt dat je de hoofdsponsor van Ajax bent, dan beginnen ze gelijk over Johan Cruijff en Marco van Basten", vertel Driessen aan BNR Sportradio.

Volgens Driessen heeft Aegon 'wel iets' achter de schermen gedaan om de visie van 'Wij zijn Ajax' over te brengen. "De filosofie achter onze sponsoring is dat we niet alleen moeten kijken naar het eerste elftal, maar naar alle groepen. Je moet de oud-spelers, de supporters en de vrijwilligers erbij betrekken."